تبلیغات شبکه های اجتماعی در سال 2020 | ۶ تکنیک موثر و کارآمد
درحالیکه صدها استراتژی بازاریابی مختلف وجود دارد، تنها یکی از آنها میتواند از روز اول فروشی باثبات را برایتان به ارمغان بیاورد: تبلیغات شبکههای اجتماعی. تبلیغات شبکههای اجتماعی یا هدفگذاری شبکههای اجتماعی، تبلیغاتی هستند که به کاربران در بستر شبکههای اجتماعی خدمات میرسانند.
شبکههای اجتماعی اطلاعات کاربر را بررسی کرده و تبلیغات بسیار مرتبطی را مبتنی بر تعاملات او در بستری خاص برایش عرضه میکنند.
در بسیاری از نمونهها، وقتی بازار هدف با تصور کاربر از بستری اجتماعی هماهنگ میشود، تبلیغات اجتماعی میتواند رشد وسیعی از تبدیل فرد به مشتری و همچنین فروش بالا را با هزینه بسیار کم به دست آورد.
مزایای تبلیغات در کانالهای شبکههای اجتماعی چیست؟
چرا تبلیغات شبکههای اجتماعی، بهترین شرط تبلیغاتی شما برای بازگشت سرمایهگذاری سریع بهحساب میآید؟ چون …
- بیشتر کانالها نیاز به زمانی طولانی برای رسیدن به بازگشت سرمایهگذاری دارند. برای مثال، بازاریابی محتوا بعد از این که بک لینکها و سئو به خوبی عمل کنند، میتواند در طول زمان بهترین عملکرد را از خودش به جای بگذارد.
- برخی کانالها به سرعت نتیجه میدهند اما هر روزشان مثل هم نخواهد بود. برای مثال، بازاریابی اینفلوئنسری میتواند نتایج سریعی را در اصطلاح فروش با تلاش کم (هزینه زیاد) برایتان به ارمغان بیاورد. اما چنین نتایجی مستمر نخواهد بود. در عوض، فروش شما بر اساس پستی که او میگذارد، خواهد بود و اغلب هر بار که مجدد این کار را میکند از دفعه قبلی کمتر خواهد شد.
- برخی کانالها، ثبات دارند اما زمان زیادی میبرند. برای مثال، ادوردز میتواند نتایج باثباتی را برای برند شما به ارمغان بیاورد اما مدتی طول میکشد تا در آن بهترین شوید و جایگاه توزیع خاص خود را پیدا کنید.
با تبلیغات شبکههای اجتماعی، میتوانید فروش باثباتی را از روز اولی که وبسایتتان فعال میشود، داشته باشید. برای سایتهای تجارت الکترونیک مدرن، اینکه بتوانند به سرعت و مستمر مشتریان جدیدی بیاورند، بسیار مهم است. حتی اگر نمیتوانید درآمد مثبت شبکهای را در فروش اولیه، ارجاعات، بازاریابی ایمیلی و حفظ مشتری داشته باشید، میتوانید مبلغ زیادی را از طریق هر مشتری حاشیهای خود به دست بیاورید.
به همین خاطر است که تبلیغ اجتماعی جهان از 16 میلیارد دلار در سال 2014 در سال 2016 به 31 میلیارد دلار رسیده و تا سال 2017، 26% افزایش داشته است.
در این مطلب، قرار است به چگونگی داشتن فروش مستمر برای وبسایتتان از طریق تبلیغات شبکههای اجتماعی بپردازیم.
ما نگاهی به برخی پلتفرمهای اجتماعی محبوب خواهیم انداخت و برخی نکات و تاکتیکهای پیشرفته برای بهکارگیری در کمپینهایتان را ارائه میکنیم و به شما میآموزیم چگونه میتوانید به شکل مؤثری تبلیغات چند کاناله خود را بدون گیج شدن مدیریت کنید.
بیایید شروع کنیم.
انواع مختلف پلتفرمهای شبکههای اجتماعی برای تبلیغات
- شبکههای اجتماعی (فیسبوک، لینکداین، گوگل پلاس)
- میکروبلاگینگ (توئیتر، تامبلر)
- اشتراکگذاری عکس (اینستاگرام، اسنپچت، پینترست)
- اشتراکگذاری ویدئو (یوتیوب، فیسبوک لایو، پریسکوپ، ویمئو)
6 مورد از بهترین شبکههای اجتماعی برای تبلیغات تجارت الکترونیک
شبکههای اجتماعی جدیدی هر هفته بیرون میآیند که بیشتریان هرگز دنبال کنندهای نخواهند داشت.
به عقیده ما، بهتر است با پلتفرمهای مشهور شروع کنید و وقتی سیستم سوددهی شما راه افتاد میتوانید درصدی از بودجه خود را صرف کمپینهای تجربه تری بکنید.
در سال 2020، 6 کانال شبکههای اجتماعی مختلف وجود دارد که میتوانید استراتژیهای تبلیغاتی ثابت شده را در آن دنبال کنید و بازگشت سرمایهگذاری ثابتی داشته باشید.
اینها، در حال حاضر بهترین جا برای سرمایهگذاری پول تبلیغ شما هستند.
- فیسبوک
- اینستاگرام
- توئیتر
- پینترست
- لینکداین
- اسنپچت
مزایای تبلیغات از طریق شبکههای اجتماعی به شرح زیر است
- رشد فروش و مشتریان شما
- استفاده از محتوای مختص مشتری برای تبلیغات (این که کدام پلتفرم بهتر است، اهمیت دارد)
- هدف بهتر، مشتریان جدید و مستمری را به همراه خواهد داشت (هزینه کمتری خواهید داشت)
- آزمایش A/B را کنار بگذارید، با استفاده از تجزیه و تحلیلهای پلتفرم میتوانید برندگان را پیدا کنید.
یکی از بهترین چیزها درباره تبلیغات اجتماعی، این است که به لحاظ مجازی هیچ محدودیتی برای بزرگ شدن شما وجود ندارد.
نیازی به انتظار برای افراد نیست تا بیایند و کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند. حتی نیازی به منتظر بودن برای شروع تبلیغات یا این که بیایند و مطلبتان را از روی وبلاگتان بخوانند هم وجود ندارد. اگر میخواهید به 50.000 نفر در روز دسترسی داشته باشید، میتوانید.
شبکه اجتماعیای که انتخاب میکنید، بستگی زیادی به 3 عنصر مهم دارد:
- جایی که مشتریان هدف شما متمرکز شدهاند (استفاده، گروهها و …)
- جایی که مشتریان هدف شما بیشتر به آن دسترسی دارند (رسانهای که اولویت دارد، هدفگذاری تبلیغ و …)
- جایی که مشتریان هدف شما بیشتر به شکل فعال در تبلیغات مشارکت میکنند (نیازمند آزمایش)
رسیدن به موفقیت در شبکههای اجتماعی نیازمند این است که تعداد زیادی سوزن را نخ کنید.
شما باید پیشنهادی وسوسه کننده را از طریق رسانهای القاگر به افرادی که درواقع به دنبال القا شدن هستند، ارائه کنید. انجام این کار در چنین جایی باعث میشود افراد آن را ببینند.
وقتی عنصر تبلیغاتی به بالای آن اضافه میکنید، نیاز دارید تا پلتفرمی پیدا کنید که کاربران به طور فعال در آن مشغول مشارکت در تبلیغات پولی باشند.
بیایید نگاه دقیقتری به هر 6 پلتفرم بیندازیم تا به شما جهت انتخاب این که کدامیک ارزش سرمایهگذاری زمانی و پولی شما را دارند، برسیم.
تبلیغات فیسبوک
فیسبوک، شبکه اجتماعی جهانی به شمار میرود.
با بیش از 2 میلیارد کاربر در ماه، فیسبوک، میزبان یکچهارم جمعیت جهان بوده و در آن تبلیغات کنندگان فرصت بینظیری برای جلب هر انسانی را به شکل مجازی دارند.
جایی که تبلیغات فیسبوک حرف اول را میزند
وقتی صحبت از تجارت الکترونیک باشد، فیسبوک در صدر قرار دارد.
اگر آدرس ایمیل میخواهید، فیسبوک همان جایی است که باید بروید. در آنجا هزینه هر گزارشی که دریافت کنید، کمتر از 1 دلار برایتان آب میخورد.
رایجترین مدل مورد استفاده این است که تبلیغ فیسبوک را به طور مستقیم در صفحهای پربازدید قرار دهید و در عین حال چیزهایی به صورت رایگان در آن بگذارید که مخاطب را به خود جذب کند.
نمونههای رایج برای کمپینهای تبلیغاتی شبکههای اجتماعی به شرح زیر است:
- کاغذهای سفید
- کتابهای الکترونیکی
- کوپنهای محصولات
- تخفیفهای درون وبسایتی
- پیشنهاداتی با زمان محدود
- هدیه
- هزینه حمل و نقل رایگان
در ادامه استفاده از این موارد میتوانید پیغامی هدفمند قرار دهید که در آن برند یا محصولات خود را معرفی کنید.
اکسپرشن فایبر آرتز کاری بسیار عالی در این زمینه انجام میدهد – ارائه محصولات رایگان، قابل دانلود و تخفیفهای قابل پیشبینی و کوپنهایی برای مخاطبانش. با انجام این کاردر عرض دو سال به 2 میلیارد دلار فروش میرسد.
بسیاری از برندهای تجارت الکترونیک نیز از ارائه محصولات پیشنهادی برای دریافت ارزش و همچنین تبدیل فرد به مشتری استفاده میکنند.
فیسبوک امکان هدفگذاری پیشرفتهای را نسبت به هر پلتفرم تبلیغاتی دیگر بر روی کره زمین به افراد میدهد. تبلیغات کنندگان میتوانند هدفگذاری خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی (شعاع چند متری)، توصیف شغل، علاقه، فعالیت گذشته و معیارهای دیگر انجام دهند.
تبلیغات فیسبوک چگونه قیمتگذاری میشود؟
قیمتگذاری تا حد زیادی مبتنی بر عوامل مختلفی همچون مخاطب هدف و بودجهای که برای تبلیغات کنار گذاشتهاید، است.
به عنوان قانون کلی، هرچه پول بیشتری خرج کنید، الگوریتم کارآمدتری از فیسبوک خواهید داشت که به شما عملکرد تبلیغاتی بهتری در طول زمان ارائه میدهد.
طبق مطالعه گسترده انجام شده توسط اداسپرو، میانگین هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغات فیسبوک در سال 2016، 28 سنت و هزینه هر 1000 اثرگذاری، 7/19 دلار بود.
در این مطالعه سن و جنسیت افراد نیز بررسی شد. گروههای بیش از 65 سال، کمترین میزان استفاده از تبلیغ کلیکی را نشان دادند. زنان 4 سنت بیشتر از مردان مورد هدف، از تبلیغات کلیکی استفاده کردند.
چگونه کمپین تبلیغاتی فیسبوک راهاندازی کنید؟
3 بخش اصلی برای راه اندازه کمپینهای تبلیغاتی موفق فیسبوک وجود دارد:
- آماده کردن تبلیغ
- هدفگذاری
- هدفگذاری مجدد
تاکتیکهای پیشرفته تبلیغات فیسبوک
- از تبلیغات دقیقاً مشابه برای همه مخاطبانتان استفاده نکنید. تبلیغاتی که مجدداً هدفگذاری کردهاید باید منحصر به فرد باشند و تبلیغات شما برای مخاطبان با سلیقههای مختلف باید مختص آن بخش از مخاطبان استفاده شود.
- از تبلیغات مورد انتظار برای آگاهی رساندن درباره برند و همچنین آموزش به افراد درباره محصولتان استفاده کنید. سپس از تبلیغاتی که مجدداً هدفگذاری کردهاید برای اتمام حجت با کاربرانی که علاقه نشان دادهاند استفاده کنید. تبلیغاتی که هدفگذاری مجدد شدهاند برای موقعیتهایی که بسیار نزدیک و قریبالوقوع هستند، کاملاً مناسب است.
- استفاده از اموجی ها در تبلیغات بسیار مهم است و تا حد زیادی در برندها توسعهیافته استفاده میشود. آنها میتوانند در جذب CTR های بالاتر مؤثر باشند اما درست مثل همه استراتژیها بهتر است در کسب و کار خود آن را مورد آزمایش قرار دهید.
- همیشه مشغول آزمایش کردن باشید. خستگی تبلیغ، چالش کنونی فیسبوک است و بهترین راهحل برای آن این است که هر دو هفته یک بار تبلیغات جدیدی را آزمایش کنید.
- مخاطبان مشابه، برای بسیاری از تبلیغات کنندگان مهم هستند … و خب منطقی هم هست. آنها تمایل دارند انتظاراتشان برآورده شود. در این صورت، شما باید مراقبت کنید که مبادا هدفگذاری اضافهای بر آنها قرار دهید درحالیکه میتوانید کاری به کارشان نداشته باشید. با این کار میتوانید باعث از دست دادن مشتریان باارزش خود شوید.
بهترین تبلیغات فیسبوک در عرض 5 دقیقه نتیجه میدهند.
مشتریان بیگکامرس با استفاده از ایکامرس اینسایتس میتوانند به سرعت فهرستی از بالاترین مشتریان AOV و LTV خود داشته باشند و سپس از آنها برای یافتن مشتریان وفادار در فیسبوک استفاده کنند.
5 دقیقه طول میکشد.
مشاهده تبلیغات فیسبوک در عمل
نمونه بسیار بارز تبلیغات فیسبوک را میتوانید در اسپیرمینت لاو، برند پوشاک نوزاد در آریزونا ببینید.
همسر مؤسس، جان لات، درآمد کل سال خود را صرف ساخت کمپین هدفگذاری مجدد فیسبوک کرد. با بررسی و پیگیری و تجزیه و تحلیل افرادی که به مشتری تبدیل میشوند توانست از کارش نتیجه بگیرد.
راز کار او؟ گروهها مهم هستند – خیلی مهم.
“بعد از 3 سال جذب مخاطب و روابط قوی با شرکای محصولاتمان، فهمیدیم وقت آن رسیده که کسب و کار را توسعه دهیم. تبلیغات فیسبوک اخیر ما به طور کامل بازی را به نفع ما برگرداند. در سال 2016، 1110% بیشتر از 2015 رشد کردیم و این کار را با استفاده از تبلیغات فیسبوک انجام دادیم. تبلیغات فیسبوک اساس استراتژی تبلیغاتی ما است.”
اسپیرمینت لاو، با تبلیغات فیسبوک بسیار موفق بوده است. درواقع شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، بعد از گزارش سال 2017 آنها، پستی درباره آنها گذاشت.
تبلیغات اینستاگرام
درحالیکه تعدادی از کاربران فریبخورده فیسبوک آن را به عنوان پادشاه بیچون و چرای شبکههای اجتماعی میشناسند، داغترین خرید این شرکت در حال تبدیل شدن به پادشاه تبلیغات اجتماعی است.
اینستاگرام اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد و بیشترین نرخ مشارکت مخاطب در شبکههای اجتماعی را، 58% بالاتر از فیسبوک و 2000% بالاتر از توئیتر برخوردار میباشد.
جایی که تبلیغات اینستاگرام حرف اول را میزند
اینستاگرام قطعاً، پر از عکس و ویدئو است. به این ترتیب، فروشندگان محصولاتی که به لحاظ بصری جذاب یا قادر به بکار گیری رسانههای بصری در کمپینهای خود برای داشتن بهترین عملکرد در کانال شبکه اجتماعی هستند را شامل میشود.
همچنین این نکته حائز اهمیت است که پایگاه کاربران اینستاگرام بهشدت به محدوده سنی 18-29 سال میشود و بیشتر متعلق به زنان است.
اگر هریک از این مواردی که ذکر شد با مخاطب هدف شما یا پرسونای خریدارتان متناسب است، پس اینستاگرام قطعاً انتخاب تبلیغی کسب و کار شما خواهد بود.
برخلاف پستهای طبیعی، تبلیغات اینستاگرام میتواند به طور مستقیم به صفحه محصول منتقل شود و اجازه مشارکت مستقیم در محصولات را میدهد.
اینستاگرام چگونه قیمتگذاری میشود؟
به طور میانگین، هزینههای تبلیغات اینستاگرام مشابه تبلیغات فیسبوک بوده و به ازای هر 1000 اثرگذاری، 5 دلار میباشد. درحالیکه قیمت شاید مشابه باشد، بیشتر آمارهای فعلی نشان میدهد که اینستاگرام مشارکت بیشتری نسبت به فیسبوک در پستها و تبلیغات جذب میکند.
برای مثال، ویکتوریاز سیکرت، به طور میانگین به ازای هر پستی که در فیسبوک میگذارد 2078 لایک میخورد و این عدد در اینستاگرام 283030 عدد است. اختلافهای مشابهی را میتوانید در برندهایی همچون مرسدس بنز، مکدونالدز و پلیاستیشن ببینید.
چگونه کمپین تبلیغات اینستاگرامی راهاندازی کنید؟
با خرید اینستاگرام توسط فیسبوک، راهاندازی تبلیغات اینستاگرام شباهت بسیاری با راهاندازی تبلیغات فیسبوک دارد.
تاکتیکهای پیشرفته تبلیغات اینستاگرام
- ابتدا بر مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. این میتواند مخاطبانی باشد که از طریق پیگیری پیکسلی، فهرست ایمیلی، فهرست دنبال کنندگان یا روشهای دیگر جذب شدهاند. فهرست کاربرانی که با شما مشارکت بسیار خوبی داشتهاند، بسیار خوب عمل میکنند.
- وقتی آماده گسترش مخاطبان گذشته خود هستید، مخاطبان ظاهری، گزینههای بعدی شما هستند. الگوریتم فیسبوک/اینستاگرام بسیار خوب میتواند مخاطبان مشابهی را که با تبلیغات شما همخوانی دارند، پیدا کند.
- از تصاویر افراد واقعی استفاده کنید. تصاویر آرشیوی در اینستاگرام جواب نمیدهند.
- پیشنهادات خود را غیر قابل مقاومت کنید. ماهیت بصری اینستاگرام، خرید لحظهای را در مرحله بعدی دارد اما اگر پیشنهاد جذابی نداشته باشید، نمیتوانید وارد آن مرحله شوید.
- هشتگ ها را جدی بگیرید. آنها همهجا مثل جوک هستند اما اینستاگرام با هشتگ ها پیش میرود و بهترین راه برای اتصال به مخاطبتان است.
مشاهده تبلیغات اینستاگرام در عمل
نمونه بسیار خوبی از تبلیغات اینستاگرام در عمل باز به اسپیرمینت لاو برمیگردد که ثابت میکند تنها در یک کانال بهترین نیست.
تیم اسپیرمینت موفقیت زیادی با پستهای ارگانیک در اینستاگرام داشتهاند اما کسب و کار آنها بعد از تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام رشد کرد. برای تداوم رشد، شرکت از مدیر تبلیغات برای یکپارچهسازی پیکسل فیسبوک با بیگکامرس، وبسایت فروش اینترنتی شخص ثالث آن استفاده کرد. همه این کارها را بدون یک خط کدنویسی انجام داده است.
گروه اسپیرمینت برای کمپین هدفگذاری مجدد عید شکرگزاری، تبلیغاتش را برای تبدیل C2C بهینه ساخت و از دادههای پیکسل فیسبوک برای تنظیم مخاطب هدف جدید استفاده کرد.
گروه اسپیرمینت عادت داشت به طور دستی فهرستی از هدفگذاریهایش را بسازد اما با کمک پلتفرم فیسبوک پیکسل یکپارچه جدید، اکنون میتواند این کار را به طور خودکار انجام دهد و مخاطب سفارشی خود را مبتنی بر افرادی که وبسایت را در 60 دقیقه اخیر بازدید کردهاند اما چیزی خرید نکردهاند، بسازد.
این مخاطبان دائماً و به صورت خودکار بر اساس بازه زمانی 60 روزه بازسازی میشوند.
اسپیرمینت، سپس از تبلیغات پویا استفاده کرد که از کاتالوگ محصولات شرکت بود و سعی کرد افراد را ترغیب به بازدید مجدد از سایت و انجام خرید کند.
از زمان یکپارچهسازی پیکسل، اسپیرمینت لاو 38/9 برابر بازگشت کاربر و انجام خرید در اینستاگرام و 47% کاهش هزینه به ازای هر خرید داشته است.
تبلیغات توئیتر
توئیتر اخبار جهان را منتشر میکند و دسترسی بینظیری برای کاربران فراهم میکند تا با اینفلوئنسرهای داخلی و جریان اصلی در ارتباط باشند.
با 328 میلیون کاربر فعال، توییتر یکی از محبوبترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به شمار میرود.
جایی که تبلیغات توئیتر میدرخشد
البته مطمئنا درست تر این است که بگوییم درواقع تبلیغات توئیتر خیلی نمیدرخشد…
برخلاف فیسبوک، توئیتر هنوز کانالی مناسب برای مشارکت ارگانیک است. برندها نیازی به پرداخت پول برای جذب دنبال کننده ندارند که ارزش این پلتفرم را حتی هنگام انجام تبلیغات پولی بالاتر میبرد.
به طور میانگین، کاربران توئیتر 7 بار در ماه خرید میکنند درحالیکه آنهایی که کاربران توئیتر نیستند فقط 4/3 بار در ماه خرید میکنند. خبر بسیار خوبی برای کسبوکارهای کوچکتر وجود دارد. توئیتر گزارش میدهد که 60% کاربرانش از SMB یا همان کسب و کارهای کوچک و متوسط خرید میکنند.
فروشگاههای الکترونیک امروزه از تبلیغات توئیتر برای بیشتر کردن آگاهی افراد نسبت به برند و ترویج محصولات خاص استفاده میکنند. رایجترین مدل، کارتهای وبسایت توئیتر است که شامل 100 کارکتر بوده و انواع مختلفی از رسانه را نمایش میدهند.
تبلیغات توئیتر چگونه قیمتگذاری میشود؟
به طور میانگین، 1000 اثرگذاری در تبلیغات توئیتر بین 9 تا 11 دلار هزینه خواهد داشت که به ازای هر کلیک 25-30 سنت خواهد بود. هر دو مدل کمپین بهینهشده، میزان مشابهی مشارکت را تنها به خاطر تفاوت کوچک قیمتشان جذب میکنند.
هزینه تبلیغ توئیتر به طور ثابت طی 2 سال گذشته به خاطر افزایش بازاریابانی که از مزایای این پلتفرم استفاده میکنند، افزایش یافته است اما به طور کلی، این پلتفرم بیشتر برای تبلیغات مرتبط با این فضا مورد استفاده قرار میگیرد.
چگونه کمپین تبلیغاتی توئیتر راهاندازی کنید؟
انواع مختلفی کمپین وجود دارد که میتوانید در توئیتر راهاندازی کنید:
- حسابهای تبلیغاتی
- توئیت های تبلیغاتی
- ترندهای تبلیغاتی
- کارتهای وبسایت
تاکتیکهای پیشرفته تبلیغات توئیتر
- از تصاویر جذاب و مربوطی استفاده کنید که با مخاطب ارتباط برقرار کند، به برندتان بیاید و توجهات را جلب کند. محتوایی در توئیتر غنی محسوب می شود که قابل بحث نباشد.
- بسیار هدفمند محصولی که میخواهید تبلیغ کنید را انتخاب کنید. توئیتر به رویکرد متمرکزتری نسبت به دیگر کانالها نیاز دارد.
- از CTA “اکنون خرید کنید” استفاده کنید که مستقیماً فرد را به سایت فروشگاه آنلاینتان منتقل میکند. مجددا مطمئن شوید چنین کاری آنها را به طور خاص به صفحه محصولات تبلیغ شده یا تخفیف تبلیغی یا دیگر پیشنهادات منتقل میکند.
- مشارکت کاربر را مستقیماً به تبلیغ برندتان تبدیل کنید. توئیتر از رابطه مستقیم میان برندها و مصرفکنندگان بهره میجوید. از این ویژگی میتوانید برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.
- خلاصه نویسی را در اولویت قرار دهید: در تبلیغ، صفحه نمایش، متن تبلیع با تبلیع نویسی، پیشنهاد و …، همه چیز در توئیتر مربوط بهاختصار است.
نتیجه تبلیغات توئیتر را در عمل ببینید
نمونه بسیار خوبی از تبلیغات توئیتر در عمل را میتوان در راکتیپ، مرکز خرید و فروش تجهیزات ورزشی، دید.
کلیکهای وبسایت یا کمپین تبدیل کاربر به مشتری این امکان را به شما میدهد تا از یک کارت وبسایت در توئیت های تبلیغاتیتان استفاده کنید. کارتهای وبسایت، دکمه فراخوانی برای عمل (CTA) را پیش روی مخاطبان قرار میدهند، تصویر و تیتری که به کاربر این اجازه را میدهد مستقیماً وارد وبسایت شود.
توئیت های تبلیغاتی با کارتهای وبسایت، 43% مشارکت بیشتر نسبت به توئیت و قرار دادن لینک را جذب میکنند.
شما تنها برای کلیکهای وبسایتتان پول میدهید و میتوانید میزان تبدیل فرد به مشتری به صورت آنلاین را پیگیری می کنید تا ببینید چند دلار خرج کردهاید. همچنین میتوانید بازاریابی خود را بسته به افرادی که در حال حاضر به وبسایتتان سر زدهاند، بازطراحی کنید.
راکتیپ از این استراتژی شبکههای اجتماعی برای افزایش مشارکت در کمپینهایش استفاده میکند و کاربران را به طور مستقیم وارد فروشگاهش میکند و فروش خود را افزایش میدهد.
تبلیغات پینترست
پینترست، منحصر به فرد است. همچون اینستاگرام، بصری است اما برخلاف اینستاگرام، بیشتر توسط زنان بررسی میشود و 81% آن را زنان تشکیل میدهند.
با 175 میلیون کاربر در ماه، پلتفرمی همیشه فعال است.
جایی که تبلیغات پینترست میدرخشد
پینترست به حد زیادی برای فروش در دنیای فروشگاه های آنلاین، پلتفرمی قوی به شمار میرود.
- مشارکت بسیار زیاد است.
- تصاویر اغلب حول ساخت محصولی سفارشی هستند.
- کاربران آگاهانه از این پلتفرم استفاده میکنند تا محصولات خلاقانهای را پیدا و خرید کنند.
پینهای تبلیغاتی درون بردهای پینترست قرار میگیرند و کاربران پینترست را مثل دیگر پلتفرمها گیج نمیکنند. آمارهای جمعیتی پینترست نشان میدهد محصولاتی که توسط زنان جوان آمریکایی مورد هدف قرار میگیرند به خوبی با پلتفرم تبلیغی تطابق دارد و دادههای مطالعات موردی نیز، گواه این موضوع است.
خرده فروشان فروشگاه آنلاین به طور خاص، ارزش موتور جستجوی هدفمند پینترست را دوست دارند و از تبلیغات پینترست برای تبلیغ برند و محصولاتشان استفاده میکنند.
این فرایند با انتخاب پینی با عملکرد بالا و تبلیغ آن مبتنی بر مشارکت یا بازدید از فروشگاه انجام میشود.
پینهای تبلیغاتی سپس در موقعیت بسیار مربوطتری در بردهای پینترست قرار میگیرند و تا حد زیادی در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با برند یا اجناس شما نمایش داده میشوند.
تبلیغات پینترست چگونه قیمتگذاری میشوند؟
دادههای تبلیغاتی را کمی سختتر با پینترست میتوان پیدا کرد. چند سال پیش، تبلیغات تنها 30-40 دلار به ازای هر 1000 اثرگذاری قیمت داشتند و تنها برای برندهای بزرگ امکانپذیر بودند.
گزارشهای اخیر نشان میدهد که کاربران با نرخهای مقرون بهصرفهتری روبرو هستند، یکی از کاربران خبر CPM 5 دلاری و تبلیغات کلیکی 2 دلاری را داده که بسیار شبیه دیگر پلتفرمها است.
چگونه کمپین تبلیغاتی پینترست راهاندازی کنید؟
وقتی درباره تبلیغات پینترست صحبت میکنید، درواقع دارید درباره پینهای تبلیغاتی حرف میزنید.
تاکتیکهای پیشرفته تبلیغات پینترست
- خلاقیت میفروشد. کاربران در میان صدها پین مشغول جستجوی سریع هستند. اگر میخواهید متوجه شما شوند، باید با خلاقیتی خاص نظرشان را جلب کنید.
- روی ترندها تمرکز کنید. رقبایتان چه چیزهایی پست میکنند؟ چه کلماتی ترند هستند؟ چه محصولاتی فروش بالایی دارند؟
- دنبال کنندگانتان را مشارکت دهید. طرفدارانتان را پین کنید و از این پینها استفاده کنید تا مخاطبانتان را گسترش دهید.
- جزئی نگر باشید. پینترست درواقع یک موتور جستجو است. شامل توصیفهای دقیق و طولانی با کلمات کلیدی و هشتگ ها است.
- حواستان را جمع کنید پینهایتان را به کجا لینک میدهید. موتور پینترست مقصدی که مخاطب را میفرستید ارزیابی میکند که آن کلیک هدر رفته یا منجر به فروش شده است.
تبلیغات پینترست را در عمل ببینید
نمونه بسیار خوبی از تبلیغات پینترست در عمل مربوط به نیتیو یونین، برند محبوب اکسسوری تلفن همراه، است.
این شرکت، تصاویر سبک زندگی باکیفیت خود را با استفاده از محصولات خود درحالیکه خانههای مدرن را نشان میدهد، پست میکند. پستها به نیتیو یونین کمک میکنند تا محل توزیعی همچون پیپر سورس را برای خود دست و پا کند. که علت آن هم محبوبیت آن میان زنان 18-30 ساله است.
تبلیغات لینکدین
لینکدین پلتفرم اجتماعی منحصر به فرد دیگری است که در درجه اول حول بازار B2B میچرخد.
لینکداین تقریباً 227 میلیون کاربر فعال دارد که میتوان آن را به صورت جنسیتی تفکیک کرد و میزان آن تقریباً نصف میباشد. 61% کاربران آن بین سنین 30-64 سال قرار دارند.
جایی که تبلیغات لینکدین میدرخشد
لینکداین جایی است که میتوانید بالاترین میزان درآمد موجود را داشته باشید. 75% کاربران لینکداین به طور سالانه 50.000 دلار درآمد دارند. همچنین این پلتفرم همان جایی است که میتوانید مشتریان راغب به خصوص در صنایع خاص را پیدا کنید.
برخلاف بیشتر پلتفرمهای اجتماعی، که در تبلیغات B2C برتری دارند، لینکداین به شکل منحصربهفردی مناسب تبلیغات B2B و انجام کمپینهای بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
درواقع، صنایعی که با تبلیغات لینکداین بسیار خوب دیده میشوند شامل افرادی که میخواهند استخدام شوند، محصلان و محصولات خدمات سطح بالای B2B میشود.
تبلیغات لینکدین چگونه قیمتگذاری میشود؟
در لینکدین، به طور میانگین هر کلیک 2-7 دلار هزینه دارد که این عدد میتواند به 11 یا 12 دلار هم برسد.
چگونه کمپین تبلیغاتی لینکدین راهاندازی کنید؟
اینها سه نوع تبلیغات مرسوم در لینکداین هستند:
- محتوای تبلیغاتی
- پیامهای تبلیغاتی
- تبلیغات متنی
تاکتیکهای پیشرفته تبلیغات لینکدین
- عملکرد تبلیغات را دنبال کنید و تبلیغاتی که نرخ تبلیغی آن زیر 0/1 درصد است را نادیده بگیرید. اگر به 1% یا بیشتر رسید، آن را اندازه بگیرید.
- درحالیکه هدفگذاری تبلیغات لینکدین ممکن است در کنار فیسبوک کمی سطح پایین به نظر برسد اما میتوانید هدفگذاری خود را با جزئیات شرکت، ابعاد شرکت، عناوین، موقعیت جغرافیایی، ارشدیت، سن، تحصیلات و مهارتهایی که میتواند برای اهداف B2B مؤثر باشد، انجام دهید لذا توصیه ما این است که حتما از آن استفاده کنید.
- کاربران لینکداین، تبلیغات کوتاهتر را نسبت به فیسبوک ترجیح میدهند.
- بر مشکلات و چالشهای حرفهای تمرکز کنید. هرکسی به دنبال پیشرفت است. آیا میتوانید به آنها کمک کنید؟
- بسیاری از ارزشهای لینکداین مربوط به گروههای آن است. به دنبال راههایی برای رسیدن به گروهها از طریق کمپینهای تبلیغاتیتان باشید.
نتیجه تبلیغات لینکدین را در عمل ببینید
بهترین نمونه از تبلیغات لینکداین در عمل را میتوانید از باوم و مرسیر، برند لوکس ساعت سوئیسی ببینید که بیش از 180 سال نوآوری و سابقه دارد.
این برند میخواست به مخاطبانی جوان و جاهطلب در سرتاسر اروپا برسد و آگاهی گسترده و مشارکتی فراتر از پایگاه مشتریانی که داشت را به دست آورد. برای چنین کاری، سراغ لینکداین رفت.
این برند با استفاده از کمپین پیامهای داخلی (InMail) اسپانسری متناسب با مخاطبانی در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و بریتانیای کبیر، توانست جوانهای متخصص را برای تجربیات و تخصص مرتبطشان با هدفگذاری متمرکز لینکداین بر روی مخاطبانی با پتانسیل بالا برای برند، دعوت کند: عاشقان ساعت، ثروتمندان جوان و جوانان متخصصی که به دنبال پیشرفت در شغل خود هستند.
نتایج، شاهکار بود.
کمپین لینکداین، نرخ پاسخدهی با بیش از 50% را کسب کرد. 216 نفر از کسانی که پاسخ داده بودند، در این رویدادها شرکت کردند و 157 نفرشان اطلاعات تماسشان را نیز ارائه کردند. میزان کلیکهای انجام شده 4 برابر معمول بود و 15% کسانی که پیامهای InMail را دریافت کردند، در رویدادها نیز حضور داشتند.
علاوه بر این، این برند، پایگاه CRM خود را تا 1200 عضو جدید، افزایش داد. اینها همان کسانی بودند که با باوم و مرسیر مشارکت کردند.
تبلیغات اسنپچت
اسنپچت یکی از جدیدترین پلتفرمهای نوظهور در صحنه است که ماهانه بیش از 301 میلیون کاربر فعال دارد.
درحالیکه منتظر هستیم بدانیم این پلتفرم در مقابل فشار فیلمهای اجتماعی اینستاگرامی تسلیم خواهد شد یا نه، با این حال، پلتفرم تبلیغاتی مناسبی است که کاربران بسیار فعالی دارد.
جایی که اسنپچت میدرخشد
این یکی از آمارهایی است که برای دانستن ارزش اسنپچت باید بدانید. در هر روز، اسنپچت 41% از همه افراد 18-34 ساله اهل ایالاتمتحده را درگیر خود میکند.
بیایید نگاه مجددی به این عدد بیندازیم.
این همان جایی است که اسنپچت میدرخشد. اما وقتی صحبت از قیمت میشود، مسائل کمی پیچیدگی پیدا میکند.
تبلیغات اسنپچت چگونه قیمتگذاری میشود؟ + نتایج تبلیعات اسنپ چت در عمل
اسنپچت گزینههایی برای تبلیغات دارد که بیشترشان گرانقیمت هستند. والارو مدیا، این اعداد و ارقام را استخراج کرده است:
- تبلیغات اسنپ چت
تبلیغات اسنپ مربوط به تلفن همراه هستند به صورت ویدئوهای تعاملی عرضه میشوند که میزان مشارکت مخاطبان در آن 5 برابر میزان کلیک انجام شده در پلتفرمهای اجتماعی دیگر است. چنین تبلیغی در ماه چیزی در حدود 1000 – 3000 دلار هزینه دارد.
- لنزهای تقویت کننده
لنزهای ویدئویی بخشی از چیزی هستند که اسنپچت را بسیار محبوب ساخته است. آنها بسیار سرگرمکننده و مشارکت پذیر هستند و میتوان از آنها به صورت فردی و در گروه استفاده کرد. لنزهای تقویت کننده به برندها این امکان را میدهند تا لنزهای سفارشی برای کاربرانشان ارائه کنند.
هزینه لنزهای تقویت کننده از 450.000 – 700.000 دلار در روز متغیر است. لنزهای تقویت کننده اسنپچت برای تاکوبل، بیش از 224 میلیون بازدید داشته و توسط کاربران به مدت 20 ثانیه دیده شده است.
- کاوش اسنپچت
تبلیغات کاوش اسنپچت، استوری برند را در بالاترین قسمت خبری کاربر میگذارد و 50.000 دلار در روز قیمت دارد.
- ژئوفیلترهای محلی پشتیبان
زئوفیلترها، لایههای افکتی خلاقانهای هستند که کاربران میتوانند به استوریهایشان اضافه کنند. هزینه آن برای برندها که بتوانند لایههای افکتی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی خودشان را اضافه کنند چیزی به اندازه 5 دلار خواهد بود. والارو مدیا گزارش میدهد که این نوع تبلیغات تا 23.000 بازدید میخورند.
3 راه برای مدیریت کمپینهای تبلیغاتی اجتماعی
اکنون که نگاهی به برترین پلتفرمهای تبلیغاتی اجتماعی انداختیم (که احتمالا 1 یا 2 مورد از آنها را دنبال میکنید) اکنون وقت این رسیده که تصمیم بگیرید چگونه میخواهید کمپینتان را مدیریت کنید.
3 روش اصلی برای مدیریت کمپینهای شبکههای اجتماعی وجود دارد.
- کمپین تبلیغاتی خود را به صورت دستی راهاندازی کنید.
- کمپین تبلیغاتی خود را از طریق نرمافزار خودکار راهاندازی کنید.
- خدمات مدیریتی را اجاره کنید تا برایتان کمپین تبلیغاتی راهاندازی کنند.
۱. کمپین تبلیغاتی خود را به صورت دستی راهاندازی کنید.
ارزانترین روش برای مدیریت کمپینهای تبلیغاتی شما، به لحاظ هزینه این است که خودتان کمپین تبلیغاتی راه بیندازید. هیچ ضروریات خاصی برای راهاندازی شخصی کمپین وجود ندارد. فقط سراغ پلتفرم موردنظرتان که میخواهید در آن تبلیغات کنید بروید و کمپین خود را بر روی وبسایت قرار دهید.
مزایا
از طرف دیگر، راهاندازی کمپین توسط خودتان این امکان را به شما میدهد تا 100% بودجهتان را صرف آزمایش تبلیغات مختلف و یافتن مورد مناسب بکنید. هر دلار مستقیماً صرف تبلیغات خواهد شد.
علاوه بر این، راهاندازی تبلیغات توسط خودتان منجر به توسعه تجربه شما نیز میشود که میتواند به شما در بهینهسازی تبلیغات و مصمم ماندن در آینده کمک کند.
حتی اگر تاکتیکهایتان را در مسیر تغییر دهید، مبانی اولیهای را یاد خواهید گرفت که به شما میآموزد تبلیغات در هر پلتفرم چگونه عمل میکند و امکانی برای اندازهگیری موارد مختلف را نیز به شما میدهد.
مضرات
از بعد منفی، تجربه و تخصص یکشبه اتفاق نمیافتد و هر ساعتی که صرف کسب مهارت در تبلیغات میکنید، ساعاتی است که نمیتوانید صرف کار دیگری بکنید. اگر صاحب برند یا مدیر بازاریابی هستید، زمان قابل توجهی را باید صرف کنید و احتمالاً نمیتوانید زمان لازم برای یادگیری و استاد شدن در تبلیغات اجتماعی را داشته باشید.
علاوه بر این، اختصاص بیش از 100 ساعت تضمینی ندارد که موفق شوید و حتی اگر چنین کاری کنید، این احتمال میرود که مقدار ساعتی که قرار است اختصاص دهید بسیار گرانتر از استخدام کسی که نتایج تضمین شده را برایتان رقم بزند، تمام میشود. به عبارت ساده، این قماری است که یکطرف آن سقوط و طرف دیگر آن موفقیت قرار دارد.
چنین کاری برای چه کسانی ایده آل است؟
اگر پولی برای استخدام کسی ندارید… نمیتوانید کسی را برای کمک داشته باشید. این یک واقعیت است و به این معنی است که اگر میخواهید تبلیغات اجتماعی انجام دهید، باید خودتان این کار را بکنید.
اگر آماده، مشتاق و قادر به اختصاص زمان مناسب برای رسیدن به اوج مهارت در تبلیغات مرتبط با کانال شبکههای اجتماعی هستید، مدیریت و اجرای کمپین توسط خودتان میتواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اگر موفق شوید، به این معنا است که درآمد کسب و کارتان بسیار خوب خواهد بود.
اگر پول ندارید و زمان هم ندارید، گزینه دیگری که ممکن است برایتان خوب باشد…
کمپین تبلیغاتی خود را از طریق نرمافزار خودکار راهاندازی کنید.
تبلیغات شبکههای اجتماعی، صنعتی چند میلیارد دلاری است و این به چه معنا است؟
این به معنای ابزارهای سوم شخص- ابزار سوم شخص در همهجا است.
در طول سالها، برخی نرمافزارهای بینظیر به منظور کمک به انجام پروسه راهاندازی کمپینها ساخته شد. این ابزارها توسط گروهها، آژانسها و افراد استفاده میشود تا به موفقیت تبلیغاتی دست یابند.
مزایا
مدیران تبلیغاتی وبسایتها همیشه رفتار دوستانه ندارند. ابزارهایی همچون اداسپرسو، برای مثال، کمپینهای بهینهسازی شده فیسبوک ارائه میکنند و نتایج مهم را آسانتر از مدیریت تبلیغات فیسبوک، تجزیه و تحلیل میکنند.
دیگر ابزارهایی همچون ادکست از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کل پروسه استفاده میکند و این امکان را میدهد تا بهسادگی عملکردها را بدون انجام کار خاصی بررسی کنید.
صدها ابزار وجود دارد که به چند روش مختلف به شما کمک میکند. روشهایی که سطح بسیار بالایی دارند و در زمانی محدود شما را به مشتریان زیاد میرسانند.
مضرات
ابزارهای بسیار خوب همیشه قیمت قابلتوجهی دارند. ابزارهای مدیریت تبلیغات اجتماعی اغلب مقرون به صرفه هستند اما هزینههای اضافهای وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
و درست مثل سرمایهگذاری در زمان، هیچ تضمینی وجود ندارد که ابزار مورد نظر شما بتواند منجر به نتایج خوبی شود. بدتر از آن، شناسایی این که ابزار کجا دارد عملکرد بهتری نسبت به ورودی دستی انجام میدهد، کار دشواری است. به عبارت دیگر، اگر تبلیغات شما موفقیتآمیز نباشند ممکن است در مورد عیبیابی مشکلات آتی به مشکل بخورید.
چنین کاری برای چه کسانی ایده آل است؟
کمپینهای تبلیغاتی که بخواهید خودتان آن را راهاندازی کنید با کمک ابزارهای سوم شخص برای کسبوکارهایی که زمانی برای یادگیری شخصی و همچنین بودجه کافی برای استخدام افراد حرفهای ندارند، مناسب است.
این احتمال کاملاً وجود دارد که کمپینهای تبلیغاتیای را پیدا کنید که فقط با استفاده از ابزاری قدرتمند و صرف چند ساعت وقت به موفقیت دست یافته باشند. اما درنهایت تعداد کمی شرکت پیدا میکنید که با کسبوکارهایشان با تبلیغات اجتماعی به موفقیت رسیده باشند.
اگر بودجه دارید، راحتترین راه برای رسیدن به تبلیغات اجتماعی، استخدام فرد یا شرکتی برای انجام این کار است.
چه KPI هایی برای اندازهگیری موفقیت استراتژی تبلیغات شبکههای اجتماعی مهم است؟
- بازگشت هزینه خرج شده برای تبلیغ
- مشارکت
- جذب مخاطب
- تبدیل مخاطب به مشتری
خدمات مدیریتی را اجاره کنید تا برایتان کمپین تبلیغاتی راهاندازی کنند.
گزینه سوم، سادهترین، گرانقیمتترین و در بیشتر موارد، موفقیتآمیزترین گزینه است. با استخدام خدمات شرکتهای مدیریت شبکه های اجتماعی، میتوانید موانعی را که در تبلیغات دستی و شخصی وجود دارد را از بین ببرید و بهسادگی اجازه دهید تا متخصصان، کار را برایتان انجام دهند.
مزایا
اگر تیمی را استخدام میکنید که کارشان در تبلیغات خوب است، احتمال این که نتایج خوبی به دست آورید زیاد است… بدون اینکه لازم باشد شما کاری کنید. شما میتوانید روی راهاندازی کسب و کار یا تیم بازاریابی تمرکز کنید و کاری که در آن بهترین هستید را انجام دهید درحالیکه تیمی از متخصصان مشغول مراقبت از پروسه تبلیغاتی شما هستند.
با فرض این که هزینه تبلیغات مستقیم کم باشد، مزیت اصلی تبلیغاتی یعنی فروش مستمر و مشتریان جدید را به دست خواهید آورد که تقریباً مشابه دریافت آن به شکل مستقیم است.
مضرات
تنها یک نکته منفی در استخدام آژانسها وجود دارد: اگر به اندازه کافی در جستجو وانتخاب بهترین آژانس دقت و تلاش نداشته باشید (و گاهی اوقات حتی اگر میزان زیادی هم تلاش داشته باشید)، ممکن است از دور خارج شوید. هزاران نفر از متخصصان خودساخته وجود دارند که تنها مهارت آنها متقاعد کردن مشتریان برای خرج کردن پولشان برای آنها است. اگر آژانس بدی را استخدام کنید، ممکن است پول زیادی را از دست دهید.
چنین کاری برای چه کسانی ایده آل است؟
خدمات تبلیغاتی مدیریت شده برای هر کسب و کاری با منابع مالی برای شروع فروشهای جدید و کمپینهای تبلیغاتی سودمند از روز اول، ایده آل است. اگر بودجهای برای بازاریابی شبکههای اجتماعی دارید و میخواهید به سرعت به نتیجه برسید، تبلیغات اجتماعی پولی که توسط متخصصان راهاندازی شوند، مسیر بسیار خوبی هستند.
تبلیغات اجتماعی تا حد زیادی قابل اندازهگیری است. قرار نیست شما درباره این که کمپینها چگونه عمل میکنند و بازگشت سرمایهگذاری دقیقی که از آنها میگیرید، مورد پرسش قرار بگیرید. اگر کمپینها عمل نکنند، شما دقیقاً می دانید چه کسی را سرزنش کنید و میتوانید آژانسی که با آن کار میکنید را برای پیدا کردن جایگزینی بهتر، حذف کنید.
چه میزان هزینه تبلیغات شبکههای اجتماعی به صورت برونگرا صرف میشود؟
هزینه مدیریت تبلیغات شبکههای اجتماعی بسته به این که سراغ چه کسانی میروید میتوانید متفاوت باشد. آژانسها و فریلنسرها اغلب بر اساس 5 – 20 درصد کل هزینه تبلیغاتی ماهانه پول میگیرند و اغلب شامل هزینههای مدیریت نیز میشود.
سخن آخر
هیچ استراتژی بازاریابی بهتری از تبلیغات شبکههای اجتماعی برای فروش آنلاین نمیتوانید پیدا کنید. هیچ مسیر دیگر بهتری را نمیتوانید پیدا کنید که مشتریان راغب باکیفیت، مستمر و قابلبررسی و نیز مشتریانی که از روز اول میتوانند هر بازاریابی تبلیغاتیای را تکمیل کنند را پیدا کنید.
پلتفرم خود را انتخاب کنید. کمپین خود را راهاندازی کنید. نتیجه بگیرید.
می توانید با وارد کردن ایمیل/شماره تماس خود در این صفحه از خدمات مشاوره رایگان و همچنین پکیج های پیشنهادی تولید محتوا و تبلیغات شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ آران بهره مند شوید.
Comments
Post a Comment