استراتژی های افزایش بازدید ارگانیک تضمینی | ۱۰۰هزار بازدید ماهانه
در این مقاله یک استراتژی اثباتشده سئو را طرح میکنم که میتواند شما را به صد هزار بازدید ارگانیک در ماه برساند. به شما یک برنامه عملی برای اجرای مرحله به مرحله خواهم داد بنابراین میتوانید آن را تکرار کرده و به سریعترین روش ممکن نتیجه بگیرید.
اینها همان مراحلی است که در یکی از رقابتیترین صنایع آنلاین برای افزایش ترافیک وبسایت خودم به بیش از ۱۲۰ هزار بازدید ارگانیک در هر ماه دنبال کردهام.
استراتژی سئو برای به دست آوردن ۱۰۰ هزار بازدید ارگانیک در هر ماه (همراه با برنامه عملی)
پیش از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید نگاهی کنیم به اینکه چطور ترافیک ارگانیک من در طول سالها پیشرفت کرد.
نتایج یک استراتژی سئوی موفق
نتایج یک استراتژی سئوی موفق: از صفر تا صد هزار بازدید در هر ماه
توجه: چیزی که در سمت چپ میبینید، تعداد کلمات کلیدی وبسایت در رتبهبندی است و ترافیک جستجوی واقعی نیست. آنچه در این نمودار قابل توجه است روند پایدار رشد در ترافیک ارگانیک است.
همانطور که در تصویر بالا میبنید، موفقیت یک شبه حاصل نشده است. این اتفاق نتیجه ماهها سختکوشی است.
خبر خوب برای شما این است که لازم نیست برای بدست آوردن همین پیشرفت، ماهها صبر کنید.
دوره کامل سئو
شما حتی مجبور نیستید فکر کنید یا زمان خود را صرف امتحان کردن تکنیکهایی کنید که فقط در تئوری کار میکنند. ساده نیست. برای اجرای موفقیت آمیز این طرح زمان و سختکوشی بسیار لازم است اما ثابت شده که کار میکند.
قبل از اینکه مراحل واقعی را دنبال کنیم، ضروری است بدانیم منظور ما از استراتژی سئو چیست و چرا داشتن آن مهم است؟
استراتژی سئو چیست؟
استراتژي سئو یک برنامه سطح بالای عملی برای دستیابی رتبه بالا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مهم وبسایت شماست.
از تعریف فوق شما باید به دو چیز توجه کنید:
استراتژی باید شامل یک برنامه عملی باشد.
هدف نهایی شما فقط رتبه داشتن برای هر کلمه کلیدی نیست بلکه برای کلمات کلیدی مهم برای وبسایت شماست.
اهمیت داشتن یک استراتژی سئو چیست؟
اگر طرح مشخصی برای دنبال کردن ندارید، برای کلمات کلیدی اشتباه رتبه میگیرید یا اصلا در رتبهبندی قرار نمیگیرید. در هر صورت، این چیزی نیست که شما میخواهید.
من همیشه به شاگران و مشتریهایم میگویم اجرای سئو بدون یک برنامه قابل اطمینان، مانند رانندگی با چشمان بسته است. شما همچنان پیش میروید اما بالاخره یک زمانی به دیوار برخورد کرده یا تصادف میکنید.
بنابراین برنامه عملی شما باید روی نحوه رسیدن به رتبه بالاتر و ترافیک برای کلمات کلیدی مدنظر و نه هر کلمه کلیدی، تمرکز کند. و ما در زیر نحوه دستیابی به این هدف را خواهیم فهمید.
از جمله موارد دیگر، در این مقاله به معرفی مفاهیم تولید مقالات ستونی (مرحله پنج) و ایجاد ارتباط موضوعی (مرحله شش) خواهم پرداخت.
هر دو مرحله برای اجرای موفق این استراتژی واجب است.
بیایید به قضیه وارد شویم.
در اینجا سیزده مرحله برای قویتر کردن سئو و بهبود رتبه موتورهای جستجوگر برای شما آورده شده است.
- مرحله یک: موقعیت مناسب و رقبای خود را بشناسید
- مرحله دو: وبسایت خود را بشناسید
- مرحله سه: لاگ فایل سئو را شروع کنید
- مرحله چهار: یک بازرسی سئوی فنی از وبسایت خود انجام دهید
- مرحله پنج: کلمات کلیدی را برای تولید محتوای ستونی شناسایی کنید
- مرحله شش: ارتباط موضوعی ایجاد کنید (مقالات پشتیبانی)
- مرحله هفت: بهینهسازی حرفهای سئوی درون صفحه
- مرحله هشت: بازرسی محتوا انجام دهید
- مرحله ۹: برند خود را آنلاین تبلیغ کنید
- مرحله ده: ایجاد یک برنامه لینکسازی
- مرحله یازده: در جریان آخرین روشهای سئو باشید
- مرحله دوازده: نتایج سئو را به درستی بسنجید
- مرحله سیزده: محتوای خود را مرتبط و بروز نگهدارید
در پایان مقاله نیز میتوانید جواب اینکه چقدر طول میکشد تا بازدید ماهیانه شما به صد هزار تا برسد را میگیرید.
مرحله یک: موقعیت مناسب و رقبای خود را بشناسید
برای افراد بسیاری مرحله اول میتواند غافلگیرکننده باشد اما در زیر توضیح خواهم داد که چرا باید اولین اقدام شما باشد. مسلم است که صدها وبسایت برای همان کلمات کلیدی مدنظر شما رقابت میکنند.
برخی از این وبسایتها ممکن است صفحات ایندکسشده بیشتر، محتوای بیشتر و نمایه لینک قویتری داشته باشند. آیا میتوانید تمام این کارها را انجام دهید؟
آیا ارزش دارد که زمان، پول و تلاش خود را صرف پیشیگرفتن از آنها کنید؟ منفعت بالقوه (از نظر ترافیک) کسب موقعیتهای برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود، چیست؟
دادن پاسخ صحیح به سوالات بالا، به شما در تنظیم استراتژی سئو طبق آن کمک میکند.
مثلا، بعد از آنالیز رتبهبندی رقبای شما، ممکن است متوجه شوید که ترافیک برای یکی از کلمات کلیدی هدف شما کمتر از آن چیزی است که ابزارهای تحقیق کلماتکلیدی کمتر است.
با توجه به تجربه من این سناریوی خیلی رایجی است. ابزارهای کلماتکلیدی تمایل دارند که اعداد (حجم جستجو) را برای یک کلمهکلیدی اشتباه بگیرند، مخصوصا برای کلمات کلیدی کمحجم.
مشکل چیست؟
شما به کلماتکلیدی هدفمندی خواهید رسید که سطح ترافیک مورد انتظار شما را به دست نمیآورند و ممکن است از کلماتکلیدی که میتوانند ترافیک هدفمند ایجاد کنند، غافل شوید.
روش بهتر برای به دست آوردن تصویری دقیقتر از کلماتکلیدی برای هدفگذاری، تجزیهوتحلیل میزان ترافیک صفحه وب است که در رتبه اول گوگل برای یک کلمهکلیدی خاص قرار دارد.
میتوانید از سمراش (یا دیگر ابزارهای مشابه) برای پیداکردن رتبه و ترافیک هر وبسایتی برای هر کلمهکلیدی استفاده کنید.
تجزیهوتحلیل رقبا با سمراش
رتبه رقبای خود را تجزیهوتحلیل کنید و برترین رتبه کلماتکلیدی و صفحات آنها را پیدا کنید.
یک تجزیهوتحلیل صحیح به شما بهتر نشان میدهد که این کلمهکلیدی ارزش هدفگذاری دارد.
این یافته خود به تنهایی میتواند به شما کمک کند استراتژی خود را تغییر داده و دنبال کلماتکلیدی محبوبتر باشید (که قبلا نمیدانستید).
این برنامه عملی شما برای این مرحله است.
برنامه عملی
- از سمراش یا ابزار تجزیهوتحلیل رقبای مورد علاقه خود استفاده کنید و بفهمید کدام وبسایتها در پنج جایگاه برتر گوگل برای کلماتکلیدی هدف شما رتبه دارند.
- صفحات رتبه برتر هر وبسایت را پیدا کنید.
- بفهمید چه مقدار ترافیک به ازای هر کلمهکلیدی برای هر صفحه رتبه برتر خود میگیرند.
- هر صفحه رتبهبندی را تجزیهوتحلیل کنید و عنوان صفحه، توضیحات، نوع و طول محتوا را یادداشت کنید. این اطلاعات را به یک اسپریدشیت اضافه کنید (ما بعدا از آن در مرحله پنج استفاده خواهیم کرد).
مرحله دو: وبسایت خود را بشناسید
زمانی که تصور واضحی از اینکه با چه کسی باید رقابت کنید داشتید، مرحله بعدی ایجاد یک گزارش مفصل از وبسایت شماست.
چرا؟ دانستن اینکه در بین رقبای خود کجا ایستادهاید، به شما در تعیین اهداف واقعبینانه سئو کمک میکند.
در این مرحله، پاسخ به سوالات زیر چیزی است که شما دنبالش هستید:
- روزانه چقدر ترافیک سئو به دست میآورید
- محبوبترین صفحات فرود شما (ارگانیک)
- کدام کلماتکلیدی ترافیک را به وبسایت شما میآورند
- جایگاه رتبه شما در کلماتکلیدی که میخواهید بهبود یابند
- این اطلاعات را به یک اسپریدشیت بیفزایید و عملکرد خود را با نزدیکترین رقبایتان مقایسه کنید.
- اگر اشتراک سمراش دارید میتوانید از گزارش خلاءهای کلمات کلیدی استفاده کنید تا این اطلاعات را به صورت جدول دریافت کنید که به راحتی قابل تجزیهوتحلیل است.
در پایان این مرحله شما باید یک لیست از کلمات کلیدی که شامل این موارد است داشته باشید:
- کلماتکلیدی که در حال حاضر در رتبه بالا قرار دارند و ترافیک میگیرند
- کلماتکلیدی که میخواهید به رتبه بالا برسند
- کلماتکلیدی که رقبای شما از آنها ترافیک میگیرند اما شما خیر.
برنامه عملی
- به کنسول جستجوی گوگل وارد شوید و با استفاده از گزارش عملکرد بدانید که برای کدام کلماتکلیدی در رتبهبندی گوگل قرار دارید.
- از گوگلآنالیتیکس برای پیداکردن برترین صفحات فرود خود استفاده کنید.
- این اطلاعات را به اسپریدشیتی که در مرحله یک ساختید، اضافه کنید.
- از گزارش خلاء کلماتکلیدی سمراش (یا هر ابزار دیگری که استفاده میکنید) برای مقایسه رتبه خود با رقبای نزدیکتان استفاده کنید.
مرحله سه: لاگ فایل سئو را شروع کنید
حالا که فاز تجزیهوتحلیل رقبا و وبسایت خود را رد کردهاید، مرحله بعدی قبل از اینکه هیچ تغییری روی وبسایت خود اعمال کنید، شروع یک لاگ فایل است.
لاگ سئو چیست؟
یک اسپریدشیت ساده است برای یادداشت برداری از تمام تغییرات مرتبط سئو که روی وبسایت خود انجام خواهید داد.
چرا اهمیت دارد؟ زمان میبرد تا سئو کار کند و تنها راه برای زیر نظر گرفتن تغییرات شما و تاثیرات آن روی سئو، دانستن این است که چه چیزی را و چه زمانی زمانی تغییر دادهاید.
من از گوگلشیت برای این کار استفاده میکنم و لاگ من ساختار بسیار سادهای دارد (تاریخ، تغییرات سئوی اعمال شده، نظرات).
برنامه عملی
ایجاد یک اسپریدشیت جدید (یا فایل متنی) برای ثبت همه تغییراتی که برای وبسایت خود اعمال میکنید.
مرحله چهار: ارائه یک بازرسی سئو فنی از وبسایت خود
در مرحله بعدی باید دست به کار شوید و ارزیابی عملکرد سئو فنی وبسایت خود را با انجام یک بازرسی فنی سئو آغاز کنید.
بازرسی سئو فنی چیست؟
روندی که برای بررسی عدم اشکال زیرساختهای سئو فنی شما باید انجام شود. از طریق یک بازرسی سئو فنی، اطمینان پیدا میکنید که موتورهای جستجوگر میتوانند محتوای شما را بدون هیچ مشکلی ایندکس کنند.
مهمترین مواردی که باید چک کنید:
- خطاهای خزش
- بهینهسازی Robots.txt
- بهنیهسازی نقشه سایت XML
- سرعت وبسایت
- استفاده از URL کانونیکال
- سازگاری با موبایل
- استفاده صحیح از HTTPS
- استفاده صحیح از دادههای نشانهگذاری شده ساختاریافته (این روزها بسیار محبوب)
نگران نباشید، برای بازرسی سئو لازم نیست که فردی فنی باشید. این سه راهنما به شما کمک میکنند که این سه مرحله را با موفقیت بگذرانید.
برنامه عملی
با استفاده از راهنماهای فوق به عنوان یک راهبرد، یک بازرسی فنی از سئوی وبسایت خود انجام دهید.
لیستی از مواردی که نیاز به سامان دادن یا بهنیهسازی دارند ایجاد کنید.
مرحله پنج: کلمات کلیدی را برای تولید محتوای ستونی شناسایی کنید
تحقیقات کلماتکلیدی یک مولفه بسیار مهم از استراتژی سئوی شماست. این بخش برای ترکیب اطلاعات جمعآوری شده از مرحله ۱ و ۲ همراه با تجزیهوتحلیل جامع تحقیقات کلمات کلیدی است.
اجازه دهید نحوه کارکرد را توضیح دهم.
در مرحله یک مشخص کردهاید کدام کلمات کلیدی ترافیک برای رقبای شما میآورند و در مرحله دو مشخص کردهاید کدام کلمات کلیدی ترافیک را به وبسایت شما میآورند.
حالا، زمان این است که از این اطلاعات استفاده کرده و لیست اصلی خود را بسازید. لیست باید شامل این موارد باشد:
کلماتکلیدی که در حال حاضر میشناسید برای کسبوکار شما مهم هستند.
کلماتکلیدی که شما نمیشناسید اما رقبایتان ترافیک کلماتکلیدی که قبلا رتبهبندی کردید را میگیرند (و برای کسبکار شما مهم هستند) به عبارت دیگر، لیست اصلی شما همه کلماتکلیدی مهمی که شما میخواهید برای آنها رتبهبندی کنید را دارند.
مرحله بعدی، مرتب کردن لیست بر اساس حجم ترافیک است. ده کلمهکلیدی برتر لیست ارزشمندترین کلماتکلیدی برای کسبوکار شما هستند و اینها کلماتکلیدی مورد استفاده برای ایجاد محتوای ستونی هستند.
محتوای ستونی چیست؟
محتوایی است که یک کلمهکلیدی مشخص هدف (یا عبارت) دارد و دارای خصوصیات زیر است:
- محتوا منحصربهفرد و کامل است
- به صفحه اصلی شما لینک شده است
- لینکهای داخلی از سایر مقالات مرتبط داخل وبسایت شما دارد
- لینکهای دریافتی از دیگر وبسایتها دارد
- محتوایی است که میخواهید تا حد امکان در جستجوی موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد
- به خوبی قالببندی شده است
- محتوایی است که واقعا به آن افتخار میکنید
- محتوای بهتری است نسبت به آنچه در حال حاضر روی گوگل قرار دارد
چرا از مفهوم محتوای ستونی استفاده میشود و با کل محتواها به طور یکسان رفتار نمیشود؟
دلیل اول این است که شما نمیتوانید برای هر چه که میخواهید رتبه بدست بیاورید. رقابت برای هر کلمه کلیدی آن قدر زیاد است که برای یک سایت غیرممکن است که برای همه کلماتکلیدی مهم در یک حوزه مناسب همه رتبهها را بدست بیاورد.
بنابراین به جای هدفگذاری روی همه کلماتکلیدی ممکن و امید برای بهترین نتیجه، میتوانید این استراتژی را دنبال کنید و شانس خود را برای رتبه گرفتن کلماتکلیدی که واقعا میخواهید، افزایش دهید.
هنگام ارزیابی یک وبسایت، موتورهای جستجوگر دنبال بهترین محتوای موجود روی وبسایت مشخص میگردند. اینها صفحاتی هستند که معمولا بهترین رتبهبندی را از بین سایر صفحات وبسایت دارند.
با توجه بیشتر به مقالات یا صفحات مشخص، مثل این است که به موتورهای جستجوگر سرنخهایی درباره کلماتکلیدی که دوست دارید در مورد آنها شناخته شوید، میدهید.
اگر با اشتراکگذاریهای اجتماعی، نظرات و لینکهای دریافتی پشتیبانی شود، شما در نهایت میتوانید برای کلماتکلیدی که برای کسبوکار شما مهم هستند رتبه بالاتری داشته باشید.
بگذارید یک مثال واقعی بزنم تا مفهوم محتوای ستونی را بهتر درک کنید.
پس از تجزیهوتحلیل رقبای خود و تحقیق درباره کلمهکلیدی، متوجه شدم که یکی از کلماتکلیدی که میخواستم با آن به رتبه بالایی برسم «استراتژی سئو» است.
بنابراین برنامه من برای رسیدن به آن هدف، این است:
تولید یک مقاله کامل و به طرز امیدوارنهای جالب که توضیح میدهد چگونه برنامه بریزم و یک استراتژی موفق سئو را اجرا کنم (چنین مقالهای که الان در حال خواندنش هستید).
بعد از انتشار مقاله از صفحه اصلی به آن لینک خواهم داد، آن را به نوار کناری اضافه میکنم، آن را به عنوان مقاله برجسته در دسته مقالات سئو میافزایم، با تبلیغات فیسبوک و وبلاگ برای جذب لینکهای طبیعی تبلیغ میکنم.
به علاوه، از مقالات موجود (مرتبط) و جدید که در آینده منتشر میکنم، لینک داخلی اضافه خواهم کرد.
هدف من دادن تمام سیگنالهای ضروری به موتورهای جستجوگر برای کمک به آنها برای فهمیدن این است که این مقاله برای وبسایت من مهم است.
نقشه عملی
- لیست اصلی خود را بسازید.
- کلماتکلیدی را برای هدف قرار دادن همراه با محتوای ستونی شناسایی کنید.
- یک برنامه برای تولید مقاله محتوای ستونی بریزید.
- برای نحوه تبلیغ مقاله محتوای ستونی خود برنامهریزی کنید (بعد از انتشار).
مرحله شش: ایجاد ارتباط موضوعی – شناسایی کلماتکلیدی دم بلند (مقالات پشتیبانی)
در مرحله پنج، شما ده کلمهکلیدی برتر را از لیست اصلی خود شناسایی کرده و محتوای درجه یک (محتوای ستونی) برای هدف قراردادن همه کلماتکلیدی درون لیست، ایجاد کردید.
مرحله بعدی تجزیهوتحلیل دوباره تک تک آن کلماتکلیدی و پیداکردن کلماتکلیدی دمبلندی که میتوانید هدفگذاری کنید، است.
با انجام دادن این کار، شما قادر هستید که:
محتوای ستونی خود را قویتر کنید (با افزودن لینکهای داخلی بیشتر)
از آنجا که کلماتکلیدی دمبلند رقابت کمتری دارند و هدفگیری آنها آسانتر است، ترافیک موتور جستجوگر بیشتری میگیرید.
به علاوه این به شما فرصت این را میدهد که ارتباط موضوعی ایجاد کنید – اگر میخواهید کلمات کلیدی رقابتی با حجم بالا را هدف قرار دهید، بسیار مهم است.
اگر برای هر کلمهکلیدی با حجم بالا در گوگل سرچ کنید و چند دقیقه برای تجزیهوتحلیل نتایج برتر وقت بگذارید متوجه میشوید که گوگل به رتبهبندی وبسایتهایی که محتوای خوبی در یک موضوع خاص دارند تمایل دارد (و نه فقط کلمهکلیدی).
برای مثال، اگر به دنبال بازاریابی محتوا هستید، متوجه میشوید که contentmarketinginstitute.com در صدر نتایج قرار دارد.
یکی از دلایل آن این است که با گذشت زمان، آنها موفق به ایجاد ارتباط موضوعی در مورد بازاریابی محتوا شدند که به آنها کمک میکند تا برای آن عبارت و بسیاری از کلماتکلیدی مرتبط دیگر رتبه بالایی داشته باشند.
روشی برای دنبالکردن کلماتکلیدی پردنباله:
روش یک:
با استفاده از کلمهکلیدی مورد نظر خود در گوگل سرچ کنید و تا قسمت «همچنین دیگران پرسیدهاند» و «جستجوهای مرتبط» پایین بروید.
برای مثال اگر «بازاریابی موتور جستجوگر» را در گوگل وارد کنید، بخش «همچنین دیگران پرسیدهاند» را مییابید.
و این در بخش «جستجوهای مرتبط»:
عبارت جستجوی برجستهشده کاندیدای مناسبی برای تولید مقالههایی که کلماتکلیدی پردنباله دارند، هستند.
به فرض اینکه در حال حاضر مقاله ستونی در زمینه بازاریابی موتور جستجوگر دارید، برای قویتر کردن محتوای ستونی خود میتوانید لینکهای داخلی را از مقالات پشتیبانی بیفزایید.
روش دو:
از عملکرد تحقیق موضوعی سمراش استفاده کنید.
سمراش یک ابزار عالی برای جستجوی کلیدواژه است. یکی از کارکردهایی که دارند، تحقیق موضوعی است. اساسا، یک کلمهکلیدی وارد میکنید و ابزار به شما تعداد زیادی ایده کلمهکلیدی دمبلند میدهد که میتواند به کلمهکلیدی اصلی شما مرتبط باشد.
با کلماتکلیدی پردنباله باید چه کار کنید؟
- مقالاتی را برای کلماتکلیدی مختلف ایجاد کنید.
- مطمئن شوید که به مقالات خود لینک داخلی را به مقاله ستونی همراه با متن تقویتکننده مرتبط، افزودهاید.
- طبق معمول مقالات خود را تبلیغ کنید.
- اینجا خلاصهای از مراحل پنج و شش آورده شده تا درک مسئله سادهتر شود.
- برای هر کلمهکلیدی پرترافیک که برای کسبوکار شما ضروری است، یک مقاله ستونی ایجاد کنید.
- همچنین برای هر کلمهکلیدی کلماتکلیدی پردنباله را شناسایی کنید.
- مقالاتی ایجاد کنید که کلماتکلیدی پردنباله (مقالات پشتیبانی) را هدف قرار میدهند.
- در مقالات پشتبان شما به مقاله ستونی لینک میدهید.
برنامه عملی
تحقیق کلمهکلیدی خود را انجام دهید و برای هر ده تا از برترین کلماتکلیدی خود، روی سه الی چهار کلمهکلیدی پردنباله هدفگذاری کنید.
طرحی برای انتشار مقالاتی با کلماتکلیدی پردنباله ایجاد کنید.
برای تبلیغ مقالات خود برنامه بریزید.
مرحله هفت: بهینهسازی حرفهای سئوی درون صفحه
زمانی که برای مقالات ستونی و پشتیبان خود محتوا تولید میکنید، باید مطمئن شوید که سئوی درون صفحه شما کاملا بهینه شده است.
هدف اساسی سئوی درون صفحه کمک به موتورهای جستجوگر برای درک محتوای شما و معنای آن است.
در سئوی درون صفحه شما با مواردی مثل این سروکار دارید:
- بهینهسازی عناوین
- بهینهسازی توضیحات متا
- بهینهسازی تگ H1و عناوین
- استفاده مناسب از کلماتکلیدی در محتوای صفحه
- سئوی تصویر و بهینهسازی ویدئو
- استفاده کارآمد از لینک های داخلی
برنامه عملی
- عناوین و توضیحات خود را مرور و بهینه کنید
- همه صفحات وبسایت خود را مرور و سئوی درون صفحه را بهینهسازی کنید
مرحله هشت: بازرسی محتوا انجام دهید
در کنار تولید محتوای جدید، یکی از کارهایی که شما باید انجام دهید تا مطمئن شوید محتوای فعلی با اهداف سئوی شما هماهنگ است، بازرسی محتواست.
بازرسی محتوا فرایندی است که برای تجزیهوتحلیل هر صفحه از وبسایت شما انجام میشود و تشخیص میدهد که:
- محتوا را پاک کنید
- محتوا را بهبود دهید
- محتوا را بازنشر کنید
- محتوا را با هم ادغام کنید
هدف کلی بازرسی محتوا تقویت وبسایت با حذف صفحاتی است که هیچ رتبه، ترافیک یا لینکی ندارند. میتوانید راهنمای قبلی من درباره نحوه شناسایی محتوای بیارزش را بخوانید اما به عنوان یک توصیه کلی، اگر محتوا مطابق استانداردهای مورد نظر شما نیست از پاک کردن آن نترسید.
داشتن صفحات کمتر اما باکیفیت بالاتر بهتر از داشتن تعداد زیادی صفحه باکیفیت پایین است.
برنامه عملی
بازرسی محتوا انجام دهید و صفحات بیکیفیت را از روی وبسایت خود پاک کرده یا بهبود دهید.
مرحله ۹: برند خود را آنلاین تبلیغ کنید
اگر به این نقطه رسیدهاید و آماده کار کردن روی مرحله ۹ هستید… معنایش این است که:
- وبسایت شما برای سئوی فنی بهینهسازی شده است
- سئوی درون صفحه خود را بررسی کردهاید
- برای تولید محتوای ستونی برنامهای در دست دارید
- برای ایجاد محتوای پشتیبانی برنامهای در دست دارید
- شما بازرسی محتوا را انجام دادهاید و تمام صفحات کمکیفیت را از وبسایت خود حذف کردید.
این عالی است! بعدی چیست؟ حالا وقت پرداختن به سئوی خارج صفحه است.
به طور خلاصه سئوی خارج صفحه به تکنیکهای سئو اشاره دارد که فراتر از محتوای وبسایت هستند.
برای اینکه توسط گوگل دیده شوید، به بک لینک و نام بردن از برند نیاز دارید.
بیایید اول با نام بردن از برند شروع کنیم و در مرحله ده به لینکسازی بپردازیم.
چرا نام بردن از برند در سئوی مدرن اهمیت دارد؟
اگر از هر متخصص سئو سوال کنید، به شما خواهد گفت که لینکها هنوز هم برای دستیابی به رتبه بالا در گوگل مهم هستند.
در عین واقعیت، شکل جدید دیگری نیز برای جلب اعتماد الگوریتمهای موتور جستجوگر وجود دارد و آن نام بردن از برند است.
نام بردن از برند چقدر با لینکهای سئو متفاوت است؟
نام بردن از برند لزوما شامل لینک دادن به وبسایت شما نمیشود. میتواند در هر رسانه آنلاینی مثل فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی اتفاق بیافتد. لینک (در صورت وجود) میتواند به صورت کد نوفالو باشد.
چگونه نام بردن بدون لینکگذاری میتواند به رتبهبندی کمک کند؟
موتورهای جستجوگر میتوانند نام بردن از برند را تشخیص دهند که به اقتدار بیشتر سایت ترجمه میشود. به اندازه لینکهای باکیفیت بالا قوی نیستند اما این عاملی است که توسط همه موتورهای جستجوگر اصلی، از جمله گوگل در نظر گرفته میشود.
گری الیس (تحلیلگر وب مستر گوگل ترندز) چندین بار از تاثیرگذاری نام بردن از برند صحبت کرد. در اینجا نقل قولی از پیام اصلی او در سئو برایتون گفته شده است:
اهمیت نام بردن از برند در رتبهبندی
معنای این برای استراتژی سئوی شما چیست؟
سه مورد:
- شما باید همه انواع نام بردن از برند را پیگیری کرده و سعی کنید آنها را افزایش دهید.
- شما باید استراتژی خود را گسترش داده و به دنبال نام بردن از برند و نه فقط لینکها باشید. شبکههای رسانههای اجتماعی و مقالههای مهمان در وبسایتهای مقتدر جای بسیار خوبی برای شروع هستند.
- شما باید سعی کنید و بعضی از این نام بردنها را به لینک تبدیل کنید.
برنامه عملی
از یک ابزار برای دنبال کردن نام برند خود در سراسر وب استفاده کنید. مطمئن شوید که شهرت برند شما در همه شبکهها زیاد است. به هر گونه اظهار نظر پاسخ دهید و هر گونه شکایت را پیگیری کنید.
برای تبدیل نام برند به لینک از یک کمپین توسعهدهی استفاده کنید.
گذاشتن مقاله مهمان را در سایتهای معتبر آغاز کنید، حتی اگر آنها لینکها را نوفالو کرده باشند.
مرحله ده: یک برنامه لینکسازی بریزید
در حین کار کردن روی تبلیغ برندتان باید فکر کردن درباره لینکها را نیز شروع کنید.
بنابر تجربه من لینکسازی یکی از پیچیدهترین و سختترین حوزههای سئو است.
قضیه این است که اگر میخواهید رتبههای برتر را برای کلماتکلیدی مورد نظر خود بدست بیاورید، باید لینک بگیرید.
این طوری کار میکند:
محتوای عالی میتواند به شما صفحه اول گوگل را بدهد اما محتوای عالی با لینکهای ورودی خوب از دیگر وبسایتها میتواند به شما برترین جایگاههای گوگل را بدهد.
متوجه تفاوت میشوید؟
برای حضور در صفحه اول گوگل لزوما به بک لینک نیازی ندارید، اما برای رسیدن به جایگاه برتر و سهم بیشتر از ترافیک سئو، به لینک نیاز دارید.
چگونه میتوانید آن لینکهای گرانبها را بدست آورید؟
اگر وب را برای تکنیکهای لینکسازی جستجو میکنید به هزاران روش خواهید رسید اما حقیقت این است که اکثر آنها فقط در تئوری کار میکنند.
اینطوری به آن فکر کنید، چرا کسی باید وبسایت شما را با افزودن یک لینک در محتوایش به مخاطبانش توصیه کند؟ پاسخ ساده است:
اول از همه مدیر وبسایت باید از وجود وبسایت شما آگاه باشد. او باید چیزی عالی به مخاطبان خود پیشنهاد کند.
لینک سازی به عبارت ساده یعنی چه؟
کسی که به شما لینک میدهد باید شما را بشناسد. اگر برای موضوعاتی که آنها جستجو میکنند رتبه بالایی در گوگل نداشته باشید و اگر به طور فعال وبسایت خود را در شبکههای اجتماعی مختلف تبلیغ نمیکنید، آنها چطور بدانند که شما وجود دارید؟
این به معنای این است که لازم نیست آنها فقط شما را بشناسند، بلکه باید با محتوای شما تحت تاثیر قرار بگیرند که به طور طبیعی آن را به مخاطبان خود توصیه خواهند کرد.
در دنیای سئو، توصیه از طریق لینک بیان میشود.
چطور میتوانید این مشکلات را حل کنید؟
با انتشار لینک محتوای ارزشمند بازدید مجدد از ضوابط محتوای ستونی همانطور که در مرحله پنج توضیح داده شد.
با دسترسی به سایر مدیران وبسایت از طریق ایمیل یا برقراری ارتباط با آنها از طریق شبکههای اجتماعی.
برای رقم زدن این اتفاق، دستورالعمل رهنمودهای زیر را بخوانید و قدم به قدم دنبال کنید:
لینکسازی طبیعی چیست؟
تکنیکهای لینکسازی که واقعا کار میکند
برنامه عملی
ایجاد برنامه لینکسازی که شامل توسعه کمپینهای وبلاگی و کمپینهای رسانههای اجتماعی است.
مرحله یازده: در جریان آخرین روشهای سئو باشید
روشهای سئو همیشه در حال تغییر هستند. گوگل سالیانه هزاران تغییر در الگوریتم رتبهبندی خود اعمال میکند و دانستن اینکه چه چیزی تغییر کرده است و چگونه قرار است روی عملکرد سئو تاثیر بگذارد اهمیت دارد.
بهترین راه برای اطلاع از هرگونه بروزرسانی، دنبال کردن وبسایتهای مورد اعتمادی که صنعت سئو را پوشش میدهند است.
من قویا توصیه میکنم که این وبسایتها را دنبال کنید. اگر تغییر جدیدی در سئو اتفاق بیافتد شما آن را خواهید فهمید.
- Reliablesoft SEO Blog
- Seroundtable
- Search Engine Land
برنامه عملی
برای اطلاع از بروزرسانیهای انجام شده در الگوریتمهای گوگل، مشترک وبسایتهایی شوید که صنعت سئو را پوشش میدهند.
مرحله دوازده: نتایج سئو را به درستی بسنجید
زمان اجرای هر استراتژی، داشتن سیستمی قابل اعتماد برای پیگیری مهم است.
وقتی حرف از سنجش نتایج استراتژی سئو میرسد، باید مطمئن شوید که:
- قبل از اجرای طرح، تصویر دقیقی از رتبهبندی و ترافیک خود دارید.
- برای پیگیری همه تغییرات اعمال شده روی وبسایت، یک لاگ سئو دارید (مرحله سه بالا).
- شاخص کلیدی عملکرد صحیحی را مورد سنجش قرار میدهید.
- ضروری است که پیگیر تاریخهایی که گوگل در الگورتیم رتبهبندی خود تغییر ایجاد میکند، باشید و با مقایسه آمارهای خود قبل و بعد از تغییرات، تاثیر را تحلیل کنید.
برنامه عملی
- با گزارش های کلیدی گوگل آنالیتیکس آشنا شوید.
- فراموش نکنید که لاگ سئوی خود را با همه تغییراتی که روی وبسایت خود اعمال کردید آپدیت کنید.
- پیگیر تغییرات الگوریتم گوگل باشید.
- رتبهبندی و ترافیک خود را پیش از هر تغییری تجزیهوتحلیل کنید.
مرحله سیزده: محتوای خود را مرتبط و بروز نگهدارید
یکی از رازهای رشد ترافیک ارگانیک به طور مداوم، این است که محتوا را مرتبط و بروز نگهدارید.
اگر برای یک کلمهکلیدی یک دفعه رتبه خوبی بدست آورید، تضمینی نیست که این رتبه را برای همیشه حفظ خواهید کرد.
صدها وبسایت همان کلماتکلیدی را هدف قرار میدهند، بنابراین باید مطمئن شوید که محتوای شما همیشه مرتبط و بروز است.
فقط روی تولید محتوای جدید تمرکز نکنید بلکه برگردید و یک بررسی کیفیت از محتوای موجود خود داشته باشید.
برنامه عملی
برنامهای برای مرور و بهبود صفحاتی که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل دارند بریزید و از صحت و بروز بودن محتوای آن اطمینان حاصل کنید.
چه مدت زمان طول میکشد تا به صد هزار بازدیدکننده در هر ماه برسید؟
اگر مراحل بالا را دنبال کنید، تقریبا تضمین است که ترافیک سئوی شما با گذشت زمان به طور مداروم افزایش مییابد.
اینکه رسیدن به صد هزار بازدید ارگانیک در هر ماه چه مدتی طول میکشد به بزرگی موقعیت شما بستگی دارد.
اگر دنبال موضوعاتی میروید که ماهیانه جستجوی بسیاری دارند، در این صورت احتمالا زودتر به هدف خود میرسید، به شرط اینکه به طور مداوم و صحیح برنامه را دنبال کنید.
اگر در موقعیتی با محبوبیت کمتری هستید، باید در نظر داشته باشید که دسترسی خود را گسترش دهید تا مباحث و کلماتکلیدی بیشتری را هدف قرار دهید.
میتوانید از ابزاری مانند گوگل ترند استفاده کنید تا بفهمید چگونه هدف جستجو با گذشت زمان تغییر میکند و سعی کنید قبل از رقبای خود آنجا باشید.
به عنوان حرف آخر، همیشه به یاد داشته باشید که موتورهای جستجوگر در تکاپوی این هستند که کاربران خود را راضی نگهدارند بنابراین اگر میخواهید رتبه کسبکرده یا آن را حفظ کنید باید به کاربران موتورهای جستجوگر آن چیزی را که میخواهند و آنها را راضی میکند بدهید.
از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو چه می دانید؟ مقاله فوق چقدر برای شما مفید بوده است؟
تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ سایت خود را تا چه اندازه بهینه کرده اید؟
اگر سوالی در زمینه بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.
همچنین می توانید با وارد کردن ایمیل/شماره تماس خود در این صفحه از خدمات بهینه سازی وب سایت و مشاوره رایگان در زمینه طراحی و سئو سایت توسط تیم متخصص آران بهره مند شوید.
Comments
Post a Comment