برندینگ آنلاین | بررسی 6 ابزار به شدت کاربردی
ابزار کاربردی در حوزه آنلاین برندینگ
ایجاد، اجرا و رشد یک کسبوکار نیازمند تلاش مستمر و مضاعف بوده و مطمئناً در بلندمدت یک نفر نمیتواند از پس آن برآید. دیر یا زود، آن فرد از پا در میآید و درهمآشفتگی ذهنی پیشآمده، پیامدهای جدی منفی به بار خواهد گذاشت.
به همین دلیل است که پیدا کردن راههایی جهت تسکین این تنشها و پیدا کردن زمانی برای آرام شدن، نیروی مجدد گرفتن و تمرکز کردن بر کلیت مسیر شرکتتان، به شدت اهمیت بالایی پیدا میکند.
این ابزارهای برندینگ به شما کمک میکنند تا از پس از این کار برآیید. از طریق اتوماسیون هوشمندانه و هزینهکارآمد روندهای موجودی که هر کسبوکاری باید از پس آن برآید، میتوانند زندگی شما را آسانتر سازند و مسئولیتهای شرکتتان به طرز قابل ملاحظهای کمتر طاقتفرسا جلوه میکند. ببینیم چطور این اتفاق میفتد:
برندیورسلف (BrandYourself)
اگر با عوامل موفق و غیرموفق در زمینه برندسازی آشنایی نداشته باشید، بهتر است برایش وقت نگذارید. زمانیکه افراد با شما برخورد میکنند، با چه چیزی مواجه میشوند؟ اگر بخواهید همه این موارد را به طور دستی متوجه شوید، بدون داشتن یک راهنما در همهمه صفحات نتایج غرق میشوید. و اگر با نتیجهای بسیار منفی روبرو شوید، در موردش چه کار میتوانید انجام دهید؟
برندیورسلف ابزاری برای ردگیری اقدامات برندسازیتان در طول زمان است، عوامل موفق را بررسی کرده و به شما در اعمال اصلاحات کمک مینماید. همه کاری که نیاز است انجام دهید، تایید جزئیات است، اجازه دسترسی دادن به حسابهای رسانههای اجتماعی مرتبط (این کار اختیاری است) و دریافت یک مجموعه اطلاعات جامع نسبت به چگونگی نمایش برندتان در برابر جستجوگر.
خدمات جامع آنها، ارائهدهنده طیفی جامع از گزینهها برای رسیدگی به نمایهتان، شامل رد و حذف نتایج منفی و تولید و توزیع موارد مثبت میباشد. شما میتوانید با داشتن سطحی از جزئیات مناسب به طور رایگان، یک ارزیابی اولیه پیش از درخواست این محصول را داشته باشید.
لوگوجوی (LogoJoy)
هر کسبوکاری به یک لوگو احتیاج دارد، چیزی که بتواند آن را در بین رسانههایی که ایجاد میشوند، طراحیهایی انجامشده و مدیریت حسابهای شبکه های اجتماعی مختلف، مزین و آراسته نماید.
اما وقتی بلافاصله به سراغ راهاندازی و اجرای یک کسبوکار میرود، احتمالاً صاحبان آن کسب و کار قصد نخواهند داشت کلی زمان و پول صرف کنند تا به یک لوگوی مناسب دست پیدا کنند.
به عنوان یک راهکار جامع، یک ایستگاه اندیشه و ایدهپردازی یا منبعی از الهام، لوگوجوی حرف برای گفتن دارد. لوگوجوی خدماتی است که از الگوریتمهای یادگیری پیشرفته برای ایجاد جریانی از طراحیهای لوگو متناسب با نیازمندی های ارائهشده بهره میبرد.
میتوانید شاهد لوگوهای متعدد باشید. کافی است آیکونها و رنگهای نمونه سادهای را انتخاب کنید تا تعداد بسیار زیادی از گزینههای فوقالعاده با کنتراستهای رنگی متعدد به شما ارائه شود تا آن را در مسیر برندینگ به کار بگیرید.
و اگر گزینهای پیدا کردید که دیدید میتوانید با کمی اعمال جزئیات به سراغش بروید، میتوانید لوگویتان را انتخاب کنید بدون اینکه نیاز به طرحهای اولیه از سوی یک طراح حرفهای داشته باشید.
کانوا (Canva)
اغلب اوقات، طراحی گرافیک خیلی زمان میبرد، اما اقدامات انجامشده در راستای ایجاد المانهای گرافیکی، و اقداماتی که در این راستا انجام میگیرد، نیازمند تخصص و مجموعه نرمافزارهای متعدد خواهد بود. شاید کار با فتوشاپ هم برایتان راحت باشد.
کانوا، ابزاری را مخصوص آن دسته افرادی که هیچ آشنایی با نرمافزارهای طراحی ندارند، ارائه میدهد. طیف گستردهای از قالبها را در اختیارتان میگذارد تا آنها را امتحان کنید، طرحهای بصری جذاب را بدون داشتن دانش و آگاهی نسبت به نسبت طلایی و موارد اینچنینی، با هم ترکیب کنید.
در نتیجه، میتوانید از آن جهت ایجاد عناصر برندینگ فوقالعاده زیبا استفاده کنید. یک طرح خبرنامه، یک کارت ویزیت یا یک فوتر برای ایمیلتان ایجاد کنید. یک اینفوگرافی دستوپا کنید، یا یک دعوتنامه برای رویداد یا حتی یک پست برای رسانههای اجتماعی.
بارها و بارها میتوانید از این مجموعه ابزار به طرق مختلف استفاده کنید و شاهد جذابیتهای بینهایت آن شوید. کافی است چند دقیقهای وقت بگذارید تا بتوانید نهایت بهره را از آن ببرید.
در کل، کانوا یک ابزار خارقالعاده است و بیشتر امکاناتی که در اختیارتان میگذارد، رایگان است، اما تعدادی مولفه های پولی (برخی امکانات و قالبها) آن با قیمتهایی کاملاً منطقی، ارائه میشوند.
منشن (Mention)
کامنت ها در رسانههای اجتماعی میتواند تاثیر خارقالعادهای بر برندینگتان داشته باشید. شما با این ابزار میتوانید یکی از بهترین تجربیات را در اختیار مشتریانتان قرار دهید و همچنین خودتان را از شر نظرات و نقدهای منفی رهایی بخشید.
از طریق منشن، میتوانید ببینید چه کسانی درباره شما صحبت میکنند، و این مسئله را با توجه به تاثیرگذاریشان در رسانههای اجتماعی شاهد باشید، به لحاظ جغرافیایی آنها را دستهبندی و اولویتبندی کرده، مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید و پاسخگوی نظرات مثبت و منفیشان باشید.
آیا از سپاسگزاری یک مشتری خوشحال، حسابی سر کیف آمدهاید؟ آن را با سایرین به اشتراک بگذارید و قدردانی خود را نشان دهید. از نظرات منفی مطرح شده از سوی یک سلبریتی در یوتیوب یا اینستاگرام به ستوه آمدهاید؟ ریشه نارضایتیشان را پیدا کنید و به مخاطبانتان نشان دهید که به مشتریانتان توجه میکنید و در صدد رفع مشکلاتشان برمیآیید.
هوت سوییت (Hootsuit)
در ارتباط با رسانههای اجتماعی باید گفت که درخصوص نمایش موفقیتآمیز کسبوکارتان باید به نوعی در امر تولید محتوا دخیل شوید، یا حداقل به محتوایتان سروسامان دهید. باید خودتان را قدرتمند جلوه دهید، بدانید چه کار میکنید و قصد دارید به چه صورت اعتبار و شهرت برای خود دستوپا کنید.
اما توییتر، فیسبوک، اسنپچت، لینکدین، پینترست، اینستاگرام، یوتیوب و همه پلتفرمهای جدید موجود، مدیریتشان به صورت باثبات کار آسانی نخواهد بود. اینجاست، که هوتسوییت به مانند سوپرمن به کمک شما میآید، راهاندازی تقویمهای محتوایی برای بسترهای رسانههای اجتماعی برتر، خلق محتوا، زمانبندی به صورت خودکار و رهگیری سطوح عملکرد، شناسایی پستهایی که بهترین عملکرد را داشته اند، آسان میکند.
این ابزار قدرتمند، گزینههایی برای مدیریت، رهگیری منشنها درباره برندتان در رسانههای اجتماعی و کلی امکان دیگر دراختیارتان میگذارد. اگر هوتسوییت را به عنوان یک راهکار رضایتبخش از برندینگتان درنظربگیرید، دیگر نیازی به استفاده از منشن هم نخواهید داشت، اما آن سطح از عملکرد را از هوتسوییت انتظار نداشته باشید.
اسلایدزکارنیوال (Slidescarnival)
ارائهها یا پرزنتیشن ها همواره بخشی جداییناپذیر از کسبوکار هستند، چون روند ارائه هرگز تمامی ندارد. همواره نیازی به ایجاد اسلایدشوهای باکیفیت نیست، معمولاً در پاورپوینت مایکروسافت یا گوگل اسلایدز این اتفاق میافتد، اما از شما زمان زیادی میگیرد.
اسلایدزکارنیوال سایتی پر از تمهای رایگان برای پاورپوینت و اسلایدهاست. می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و آن را برای برندتان بکار ببندید و براساس قالبهای متعدد با سبکهای مختلف، دست به گزینشی کارآمد و موثر بزنید.
لطفا نظرات خود را پیرامون این پست در زیر برای ما ارسال کنید.
ضمناً چنانچه برای پروژه برندینگ سازمان خود نیاز به ارائه مشاوره دارید، می توانید از طریق وارد کردن ایمیل/شماره تماس خود در این صفحه با ما در ارتباط باشید.
Comments
Post a Comment